0 نظر
چگونه سیستم ایمنی بدن را تقویت کنیم
روش های تقویت سیستم ایمنی بدن در پیشگیری و مقابله با بیماری

مصرف مواد غذایی مناسب



مصرف مواد غذایی متناسب میتوتند موجب پیشگیری و در صورت بیماری باعث بهبودی سریعتر در انواع بیماری ها و تقویت سیستم ایمنی گردد.



با توجه به باکتریهای موجود در روده در واقع آنچه امروز مصرف میکنید نماد پشتیبانی از ایمنی و یا ابتلا به بیماری در آینده میباشد.



بزاق دهان نیز حاوی ضد میکروب های قوی بوده که هر میکروبی از آن عبور کند با اسید معده تجزیه میگردد.به همین لحاظ یک رژیم مغذی بهترین روش برای تقویت سیستم ایمنی بدن در مقابل ویروس ها و عفونت ها میباشد.



استفاده از سبزیجات و کربوهیدرات(گندم ، جو ، سیب زمینی..)میوه جات و مخصوصا چربیها مانند روغن کتان و روغن بادام و روغن زیتون که سرشار از ویتامین e میباشند.از جمله مواد غذایی مغذی میتوان از آهن روی منیزیمو ویتامین c , e نام برد.



استراحت کافی در طول شبانه روز



بدن در حالت عادی بین 8 تا 10 ساعت نیاز به استراحت دارد که در مواقع مریضی ممکن است تا چند روز نیاز به استراحت پیدا کند.لذا توصیه میگردد به زبان بدن خود گوش دهید و اجازه دهید بدنتان وضعیت جسمانی را به شما یاداور شود.



رعایت نکات بهداشتی



در مواجهه با ویروس رعایت نکات بهداشتی از جمله شستشوی مکرر دست و حداقل فاصله با افراد تا دو متر و استفاده از محلول ضد عفونی الزامی است.



کنترل استرس



کنترل اضطراب و استرس و عدم انتقال آن به افراد از موارد بسیار تعیین کننده در تقویت ایمنی بدن میباشد و کاهش استرس موجب بالا رفتن توانایی بدن در مقابل بیماری میباشد.استفاده از دوش آب سرد جهت تقویت گلبولهای سفید و مدیتیشن نیز در از بین بردن استرس موثر میباشد.

نظرات
نظری درباره این خبر درج نشده است
ثبت نظر شما
جهت ثبت نظر می بایست عضو سایت شوید ورود عضویت
ثبت آگهی رایگان