0 نظر
خرید فرش ماشینی
بهترین فرش ماشینی کدام است

راهنمای خرید فرش ماشینی



فرشهای ماشینی را با توجه به نوع الیافی که از آن تولید میشوند میتوان به چهار دسته تقسیم نمود.1 پشمی 2 اکریلیک 3 پلیستر 4 پلی پروپیلن



از لحاظ دوام و طول عمر فرشهای اکریلیک از طول عمر بیشتری برخوردار هستند و گاهی تا بیش از صد سال قابل استفاده هستند همچنین تغییر آن از لحاظ آبرفتگی و اصطلاحا پاخوردگی بسیار کم و ناچیز است.در برابر گرما مقاومت بالایی دارند و حتی چنانچه در مقابل گرمای مستقیم اتو قرار گیرند  شاهد تغییری در آن نمیباشیم. از معایب این فرش این است که جذب طبیعت نمیشود ولی انواع دیگر فرش به مرور زمان پودر میشوند.



انواع فرش ماشینی از لحاظ تراکم بافت



فرش دارای دو نوع تراکم طولی و عرضی میباشد.تراکم عرضی فرش را شانه مینامند.یک راه حل ساده برای فهمیدن شانه فرش ماشینی اینست که فرش را از پشت نگاه کنیم و تعداد گره های آنرا در هر ده سانتیمتر بشماریم که به طور مثال باید برای فرش 1000 شانه 100 گره باشد.تراکم طولی به معنی تعداد گره رنگ در طول فرش میباشد که به طور مثال در 10 سانتیمتر طول فرش با تراکم 2550 باید 85 گره باشد که نهایتا هر چه تراکم فرش بالاتر باشد ارزش و قیمت آن بیشتر است.در حال حاضر گرانترین فرشهای ماشینی ایران و جهان 1500 شانه هستند که از ظرافت چشم نوازی برخوردارند.



امید است با خواندن این مقاله با دیدگاه بالاتری به فروشگاههای فرش مراجعه نمایید.



در حال حاضر شرکتهای بزرگی مانند شهر فرش و آقای فرش و محله مولوی با گرآوری بهترین فرشهای ماشینی و دستباف پذیرای خریداران فرش میباشند.

نظرات
نظری درباره این خبر درج نشده است
ثبت نظر شما
جهت ثبت نظر می بایست عضو سایت شوید ورود عضویت
ثبت آگهی رایگان