تماس با آگهی دهنده
ساخت استخر در دماوند
ساخت استخر در دماوند
ساخت استخر در دماوند
ساخت استخر در دماوند
ساخت استخر در دماوند
ساخت استخر در دماوند

ساخت استخر در دماوند

اراک
NAQIBSAZEH GROUP

گروه ساختمان و تاسیسات نقیب سازه
مشاوره ، محاسبه ، طراحی ، نظارت ، تجهیز و اجرای کامل پروژه های :
استخر ، آبنما ، جکوزی ، پارک آبی ، مجتمع آبدرمانی
اتاق ماساژ ، تونل مه ، حمام سنتی ، حمام ترکی
سونا خشک ، سونا بخار ، سونا برف ، سونا نمک
در ایران و کشورهای همجوار

گروه بازرگانی نقیب سازه
واردات ، مشاوره ، محاسبه ، فروش و خدمات پس از فروش تجهیزات کامل پروژه های :
پارک آبی ، آبدرمانی ، استخر ، سونا ، جکوزی در ایران

جانمايي استخر
استخرهاي سر پوشيده و سرباز هركدام مزايا و معايبي دارند.سرپوشيده يا سرباز بودن استخرها بيشترين تاثير را بر وضعيت معماري و سازه ساختمان خواهد شد.
جانمايي استخرهاي سرپوشيده
در سال هاي اخير براي آنكه امكان بهره برداري از استخر در تمام سال وجود داشته باشد تمايل كارفرمايان بيشتر به ساخت استخرهاي سرپوشيده بوده است.
اولين مزيت استخرهاي سرپوشيده آن است كه در تمام طول سال مي توان از ان استفاده كرد.در حالي كه دوره كاركرد استخرهاي سر باز در طول سال معمولا بيشتر از صد و پنجاه روز نيست.
در استخر روباز مشكلاتي مانند انجماد آب،كثيف شدن كف و جداره استخر به واسطه عوامل خارجي ،تغيير رنگ اب به دليل ريزش برگ و صمغ درختان به داخل استخر و مشكلاتي از اين دست كمتر است.
البته استخرهاي سرپوشيده نيز به نوبه با مشكلاتي همراه هستند.

در استخرهاي سرپوشيده،درست همانند فضاهاي بسته داخل ساختمان براي آنكه شناگران احساس راحتي و آسايش كنند،بايد وضعيت داخل سالن استخر به لحاظ دما،رطوبت نسبي،كيفيت هواي داخل،روشنايي و عواملي مانند آن در زضعيت مطلوبي باشد.

مهم ترين ملاحظاتي كه بايد در طراحي استخرهاي سرپوشيده در نظر گرفت را مي توان در موارد زير خلاصه كرد:

1-كنترل وضعيت هواي داخل استخر از نظر دما و رطوبت نسبي با استفاده از روش هاي مختلفي مانند تهويه ،رطوبت گيري و گرمايش هواي استخر
2-تامين روشنايي مورد نياز در فضاي داخل استخر
3-تامين الزامات سازه اي مورد نياز براي جلوگيري از نشت آب استخر به ساير قسمت هاي ساختمان.
يكي از مهم ترين مشكلاتي كه طراحان در استخرهاي سرپوشيده با ان روبرو هستند،تامين آسايش حرارتي شناگران است.كنترل وضعيت هواي داخل استخر علاوه بر تامين آسايش شناگران به افزايش عمر مفيد ساختمان و تجهيزات موجود در آن نيز كمك مي كند.

محيط گرم و مرطوب استخرهاي سرپوشيده شرايط مناسبي را براي رشد قارچ ها و باكتري ها فراهم مي آورد.ضمن انكه ورود هواي آلوده و مرطوبي كه حامل باكتري هاي بيماري زاست سلامت شناگران را نيز به خطر مي اندازد.
بخش عمده اي از روشنايي مورد نياز استخرهاي سرپوشيده در طول روز را مي توان با استفاده از نور طبيعي تامين كرد.
در سالهاي اخير با افزايش هزينه انرژي مصرفي،توجه بسياري از طراحان به بهره گيري هرچه بيشتر از نور خورشيد براي روشن كردن ساختمان در طول روز معطوف شده است.

استفاده از پنجره هاي بزرگ ،نماي تمام شيشه اي ،نورگيرهاي سقفي و مانند آن،علاوه بر كاهش انرژي مصرفي به واسطه كاهش نياز به تاسيسات روشنايي،از نظر روحي براي شناگران و كاركنان استخر كه تمام روز در محيطي بسته كار مي كنند مطلوب است.
يكي از مشكلات يادشده خيره كنندگي نور خورشيد در اثر بازتاب ان توسط سطوح براق ،اجزاي مرطوب داخل مجموعه و سطح آب است.

ساده ترين راه براي كاهش خيره كنندگي نور ،خارج كردن مسير بازتاب نور از ميدان ديد افراد داخل سالن است.چرا كه اگر نور منعكس شده در ميدان ديد افراد قرار نگيرد ،بخش عمده اي از خيره كنندگي آن نيز از بين مي رود.

بهترين ايده اي كه تيم معماري مي تواند ازآن استفاده كند،قرار دادن شيشه هاي ساختمان در پشت سر تماشاچيان است.به اين ترتيب نور از پشت سر افراد به ساختمان وارد شده و به نوعي فضاي سقف را جارو نموده ور در نهايت به صورت غيرمستقيم سطح استخر را نيز روشن مي كند بنابراين با قرار گيري منبع نور در پشت سر تماشاگران ،نور از ميدان ديد افراد خارج شده و مشكلاتي مانند بازتاب شديد و خيره كنندگي نور به حداقل مي رسد.

رعايت نكات زير مي تواند تا حد زيادي احتمال بروز مشكلات مرتبط با بازتاب خيره كننده نور را كاهش دهد:
-به حداقل رساندن تضاد رنگ بين محل قرار گيري شيشه و ديوارها و كف طبقات مجاور به آن.
-پوشاندن قسمت هاي شيشه اي درها و پنجره ها با استفاده از پرده ،كركره يا سايبان.

-استفاده از شيشه هاي مات يا تيره ببراي درها و پنجره هايي كه با خارج ساختمان در ارتباط هستند.
-استفاده از شيشه هاي رفلكس كه بخشي از نور را منعكس مي كنند.البته در صورت استفاده از اين شيشه ها بايد ملاحظات انعكاس نور در فضاي خارج ساختمان نيز مورد ارزيابي قرار گيرد.
-استفاده از شيشه هاي جاذب نور كه بخشي از نور خورشيد را به خود جذب نموده و اجازه عبور به آن را نمي دهند.

به عنوان يك توصيه كلي استفاده از سقف ها ي كاذب براي استخرهاي سرپوشيده چندان توصيه نمي شود.چرا اين كار به منزله ايجاد يك منطقه تهويه نشده در استخر است كه احتمال مشكلاتي مانند تقطير آب و خوردگي در آن بسيار زياد است.
بنابر اين در صورتي كه استخر با سقف كاذب اجرا شده باشد ،اين قسمت نيز بايد درست همانند فضاي داخل استخر تهويه شود.
نورگيرهاي سقفي با تمام مزايايي كه براي تامين روشنايي داخل استخر در طول روز دارند،از ديدگاه تهويه مطلوب گزينه مناسبي به شمار نمي روند.چرا كه سطح اين نورگيرها به ويژه در مناطق سردسير خيلي زود در معرض بخار
آب تقطير شده قرار مي گيرد.همچنين مقدار زياد هواي رفت مورد نياز براي جلوگيري از تقطير روي اين نورگيرها اغلب يكي از چالش هاي طراحي شبكه كانال به شمار مي رود.

با تمام مشكلاتي كه استفاده از نور طبيعي در سالن استخر به همراه دارد،نمي توان با دادن يك حكم كلي صورت مساله را پاك كرد و همگان را به عدم استفاده از اين روش ترغيب كرد.بلكه در صورت به كارگيري اين روش ،تمامي ملاحظات ياد شده بايد مورد توجه باشد.در واقع اين روش ،بار اصلي بر دوش تيم معماري است كه با خلاقيت خود روشي را براي استفاده غير مستقيم از اين نور فراهم آورد.

با ما تماس بگیرید

تلفکس : 02176704066 - 02143850311 - 02128421355
خط ویژه : 02195118234

WWW.NAQIBSAZEH.IR
WWW.NAQIBPOOL.IR
WWW.ENGPOOL.IR

همراه : 09121978874 - 09130137157 - 09163661255

ایمیل : NAQIBPOOL@GMAIL.COM NAQIBSAZEH@GMAIL.COM

مدیر گروه : مهندس سید محسن نقیبیان
آدرس دفتر مرکزی : تهران ، میدان جمهوری ، برج اداری سهیل ، طبقه چهارم ، واحد 410

کاربر گرامی لطفا جهت خرید کالا یا خدمات از پرداخت وجه به صورت غیر حضوری اجتناب نمائید.

قوانین و مقررات
ثبت آگهی رایگان