تماس با آگهی دهنده
پیمانکار ساخت استخر در اراک
پیمانکار ساخت استخر در اراک
پیمانکار ساخت استخر در اراک
پیمانکار ساخت استخر در اراک
پیمانکار ساخت استخر در اراک
پیمانکار ساخت استخر در اراک

پیمانکار ساخت استخر در اراک

اراک
NAQIBSAZEH GROUP

گروه ساختمان و تاسیسات نقیب سازه
مشاوره ، محاسبه ، طراحی ، نظارت ، تجهیز و اجرای کامل پروژه های :
استخر ، آبنما ، جکوزی ، پارک آبی ، مجتمع آبدرمانی
اتاق ماساژ ، تونل مه ، حمام سنتی ، حمام ترکی
سونا خشک ، سونا بخار ، سونا برف ، سونا نمک
در ایران و کشورهای همجوار

گروه بازرگانی نقیب سازه
واردات ، مشاوره ، محاسبه ، فروش و خدمات پس از فروش تجهیزات کامل پروژه های :
پارک آبی ، آبدرمانی ، استخر ، سونا ، جکوزی در ایران

استخرهای سرپوشیده و سرباز

استخرهای سرپوشیده و سرباز هرکدام مزایا و معایبی دارند. سرپوشیده یا سرباز بودن استخرها بیشترین تاثیر را بر وضعیت معماری و سازه ساختمان خواهد شد.
استخرهای سرپوشیده
در سال های اخیر برای آنکه امکان بهره برداری از استخر در تمام سال وجود داشته باشد تمایل کارفرمایان بیشتر به ساخت استخرهای سرپوشیده بوده است.
اولین مزیت استخرهای سرپوشیده آن است که در تمام طول سال می توان از آن استفاده کرد. در حالی که دوره کارکرد استخرهای سرباز در طول سال معمولا بیشتر از صد و پنجاه روز نیست.
در استخر روباز مشکلاتی مانند انجماد آب، کثیف شدن کف و جداره استخر به واسطه عوامل خارجی، تغییر رنگ آب به دلیل ریزش برگ و صمغ درختان به داخل استخر و مشکلاتی از این دست کمتر است. البته استخرهای سرپوشیده نیز به نوبه با مشکلاتی همراه هستند.
در استخرهای سرپوشیده، درست همانند فضاهای بسته داخل ساختمان برای آنکه شناگران احساس راحتی و آسایش کنند، باید وضعیت داخل سالن استخر به لحاظ دما، رطوبت نسبی، کیفیت هوای داخل، روشنایی و عواملی مانند آن در زضعیت مطلوبی باشد.
مهم ترین ملاحظاتی که باید در طراحی استخرهای سرپوشیده در نظر گرفت را می توان در موارد زیر خلاصه کرد :
۱- کنترل وضعیت هوای داخل استخر از نظر دما و رطوبت نسبی با استفاده از روش های مختلفی مانند تهویه، رطوبت گیری و گرمایش هوای استخر
۲- تامین روشنایی مورد نیاز در فضای داخل استخر
۳- تامین الزامات سازه ای مورد نیاز برای جلوگیری از نشت آب استخر به سایر قسمت های ساختمان
یکی از مهم ترین مشکلاتی که طراحان در استخرهای سرپوشیده با آن روبرو هستند، تامین آسایش حرارتی شناگران است. کنترل وضعیت هوای داخل استخر علاوه بر تامین آسایش شناگران به افزایش عمر مفید ساختمان و تجهیزات موجود در آن نیز کمک می کند.
بخش عمده ای از روشنایی مورد نیاز استخرهای سرپوشیده در طول روز را می توان با استفاده از نور طبیعی تامین کرد. در سال های اخیر با افزایش هزینه انرژی مصرفی، توجه بسیاری از طراحان به بهره گیری هرچه بیشتر از نور خورشید برای روشن کردن ساختمان در طول روز معطوف شده است. استفاده از پنجره های بزرگ، نمای تمام شیشه ای، نورگیرهای سقفی و مانند آن، علاوه بر کاهش انرژی مصرفی به واسطه کاهش نیاز به تاسیسات روشنایی، از نظر روحی برای شناگران و کارکنان استخر که تمام روز در محیطی بسته کار می کنند مطلوب است.
یکی از مشکلات یادشده خیره کنندگی نور خورشید در اثر بازتاب آن توسط سطوح براق، اجزای مرطوب داخل مجموعه و سطح آب است. ساده ترین راه برای کاهش خیره کنندگی نور، خارج کردن مسیر بازتاب نور از میدان دید افراد داخل سالن است. چرا که اگر نور منعکس شده در میدان دید افراد قرار نگیرد، بخش عمده ای از خیره کنندگی آن نیز از بین می رود.
بهترین ایده ای که تیم معماری می تواند از آن استفاده کند، قرار دادن شیشه های ساختمان در پشت سر تماشاچیان است. به این ترتیب نور از پشت سر افراد به ساختمان وارد شده و به نوعی فضای سقف را جارو نموده و در نهایت به صورت غیرمستقیم سطح استخر را نیز روشن می کند بنابراین با قرارگیری منبع نور در پشت سر تماشاگران، نور از میدان دید افراد خارج شده و مشکلاتی مانند بازتاب شدید و خیره کنندگی نور به حداقل می رسد.
رعایت نکات زیر می تواند تا حد زیادی احتمال بروز مشکلات مرتبط با بازتاب خیره کننده نور را کاهش دهد:
– به حداقل رساندن تضاد رنگ بین محل قرارگیری شیشه و دیوارها و کف طبقات مجاور به آن
– پوشاندن قسمت های شیشه ای درها و پنجره ها با استفاده از پرده، کرکره یا سایبان
– استفاده از شیشه های مات یا تیره ببرای درها و پنجره هایی که با خارج ساختمان در ارتباط هستند.
– استفاده از شیشه های رفلکس که بخشی از نور را منعکس می کنند. البته در صورت استفاده از این شیشه ها باید ملاحظات انعکاس نور در فضای خارج ساختمان نیز مورد ارزیابی قرار گیرد.
– استفاده از شیشه های جاذب نور که بخشی از نور خورشید را به خود جذب نموده و اجازه عبور به آن را نمی دهند.
به عنوان یک توصیه کلی استفاده از سقف های کاذب برای استخرهای سرپوشیده چندان توصیه نمی شود. چرا این کار به منزله ایجاد یک منطقه تهویه نشده در استخر است که احتمال مشکلاتی مانند تقطیر آب و خوردگی در آن بسیار زیاد است. بنابراین در صورتی که استخر با سقف کاذب اجرا شده باشد، این قسمت نیز باید درست همانند فضای داخل استخر تهویه شود.
نورگیرهای سقفی با تمام مزایایی که برای تامین روشنایی داخل استخر در طول روز دارند، از دیدگاه تهویه مطلوب گزینه مناسبی به شمار نمی روند. چرا که سطح این نورگیرها به ویژه در مناطق سردسیر خیلی زود در معرض بخار آب تقطیر شده قرار می گیرد. همچنین مقدار زیاد هوای رفت مورد نیاز برای جلوگیری از تقطیر روی این نورگیرها اغلب یکی از چالش های طراحی شبکه کانال به شمار می رود.
با تمام مشکلاتی که استفاده از نور طبیعی در سالن استخر به همراه دارد، نمی توان با دادن یک حکم کلی صورت مساله را پاک کرد و همگان را به عدم استفاده از این روش ترغیب کرد. بلکه در صورت به کارگیری این روش، تمامی ملاحظات یاد شده باید مورد توجه باشد. در واقع این روش، بار اصلی بر دوش تیم معماری است که با خلاقیت خود روشی را برای استفاده غیرمستقیم از این نور فراهم آورد.
استخر سرباز
انتخاب محل استخرهای سرباز معمولا با محدودیت های خاصی همراه است. در اغلب اوقات، نقشه کلی استخر باید بر مبنای نقشه ساختمان اصلی که معمولا یک مجموعه ورزشی است ارائه شود. البته گاهی اوقات نیز استخرهای سرباز خصوصی در داخل باغ یا حیاط ساختمان ها احداث می شوند که شرایط آن ها کمی با استخرهای عمومی متفاوت است.
مهم ترین ملاحظاتی که باید در هنگام تعیین محل استخرهای سرباز رعایت شود را می توان در موارد زیر خلاصه کرد:
۱- موقعیت استخر باید به گونه ای انتخاب شود که کاسه استخر و پیرامون ان به ویژه در زمان بعد از ظهر و عصر بیشترین نورگیر را داشته باشد. به منظور حداکثر بهره وری از گرمای خورشید کاسه استخر از سمت جنوب و غرب باید بیشترین نورگیر را داشته باشد.
۲- پیش از تعیین محل استخر باید آزمایش های کافی در زمینه مشخصات خاک منطقه انجام شود. چرا که مشخصات خاک تاثیر قابل ملاحظه ای بر هزینه ساخت و اجرای استخر بر جای خواهد گذاشت.
۳- حتی الامکان باید از ساخت استخر در مجاورت درختان بلند یا نهال هایی که در آینده به درختانی تنومند تبدیل می شوند اجتناب کرد.چرا که با تدریج با رشد این درختان ریشه آنها رشد کرده و بیشتر در خاک نفوذ می کند و در صورتی که سازه استخر در نزدیکی آن ها قرار گرفته باشد، احتمال آسیب فونداسیون استخر، خطوط تخلیه و سیستم لوله کشی افزایش می یابد.
۴- در نظر گرفتن موانعی مانند حصار بزرگ، دیوار باغ یا بخشی از ساختمان اصلی که همانند یک بادشکن طبیعی عمل می کند یک مزیت برای استخرهای سرباز به شمار می رود. به طوری که با کاهش جریان هوا بر روی کاسه استخر نرخ تبخیر آب و اتلاف حرارت آن به میزان زیادی کاهش می یابد. ضمن آنکه شناگران که با بدن خیس از آب خارج می شوند، کمتر در معرض جریان هوا قرار گرفته و بیشتر از محیط استخر لذت می برند.
برای استخرهای سرباز خصوصی نیز می توان پیرامون کاسه استخر را با کاشت بوته ها و نهال های مناسب که علاوه بر مزایای یاد شده بهتر است جانمایی کاسه استخر به گونه ای انجام شود که مسیر جریان باد به سمت استخر توسط یک سازه محدود شود.

با ما تماس بگیرید

تلفکس : 02176704066 - 02143850311 - 02128421355
خط ویژه : 02195118234

WWW.NAQIBSAZEH.IR
WWW.NAQIBPOOL.IR
WWW.ENGPOOL.IR

همراه : 09121978874 - 09130137157 - 09163661255

ایمیل : NAQIBPOOL@GMAIL.COM NAQIBSAZEH@GMAIL.COM

آدرس دفتر مرکزی : تهران ، میدان جمهوری ، برج اداری سهیل ، طبقه چهارم ، واحد 410

کاربر گرامی لطفا جهت خرید کالا یا خدمات از پرداخت وجه به صورت غیر حضوری اجتناب نمائید.

قوانین و مقررات
ثبت آگهی رایگان