تماس با آگهی دهنده
10 نکته ای که لازم است قبل از خرید فرش سجاده ای بدانید:
10 نکته ای که لازم است قبل از خرید فرش سجاده ای بدانید:
10 نکته ای که لازم است قبل از خرید فرش سجاده ای بدانید:
10 نکته ای که لازم است قبل از خرید فرش سجاده ای بدانید:
10 نکته ای که لازم است قبل از خرید فرش سجاده ای بدانید:
10 نکته ای که لازم است قبل از خرید فرش سجاده ای بدانید:

10 نکته ای که لازم است قبل از خرید فرش سجاده ای بدانید:

کاشان
تولید کننده ایران
وضعیت کالا تولید کننده
اقساط
1- برای خرید فرش سجاده ای بهتر است وقتی اقدام کنید که بازار ثبات بیشتری داشته باشد.از مشورت فروشندگان استفاده کنید


2- تصمیم با خودتان
ولی تصمیم آخر را باید خودتان بگیرید. توصیه ی میکنم برای خرید فرش به علایق و بودجه خود توجه کنید و از دیگران مشاوره بگیرید. در موقع خرید انواع کیفیت ها و رنگ ها و جنس فرش سجاده ای را از فروشنده بپرسید تا از میان آنها بتوانید فرش سجاده ای مورد نظر را که بیشتر به سلیقه و نظر شما نزدیک است انتخاب کنید. سعی کنید از جایی فرش سجاده ای خریداری کنید که آزادی عمل و نیز امتحان سجاده فرش‌های انتخاب شده را برای شما بدون هیچگونه الزام خریداری فراهم کند. و مشاوره ی خوبی را به خریدار بدهد



3- کیفیت نخ
یکی از موارد مورد اهمیت در خرید فرش سجاده ای، کیفیت پرز است. پرز فرش باید با دوام، درخشان و انعطاف پذیر باشد فرش‌ سجاده ای با پرز نرم نسبت به فرش‌ سجاده ای با پرز ضخیم دوام کمتری دارند و همچنین تمایل بیشتری به جذب گرد و خاک داشته و مانند فرش‌ سجاده ای با پرز خشن نیز تمیز نمی‌شوند. فرش سجاده ای با نخ صد درصد اکرلیک می تواند کالای با کیفیتی باشد مخصوصا اگر نخ هیت ست شده باشد.



4- برچسب فرش سجاده ای
معمولا در پشت فرش سجاده ای برچسپی وجود دارد که مشخصات فرش سجاده ای را از لحاظ نحوه تراکم و کوبیدگی پودها و یکنواختی طرح معرفی کرده است بهتر است متن را مطالعه کنید.

5- کیفیت بافت
یکی از مهمرین عواملی که در انتخاب فرش سجاده ای باید مورد توجه قرار گیرد بافت فرش سجاده ای است. برای بررسی چگونگی بافت فرش سجاده ای بهتر است آن را از قسمت پشت مورد مطالعه قرار دهید. چون در پشت فرش سجاده ای کیفیت بافت مشخص‌تر است. با مطالعه پشت فرش سجاده ای به بسیاری از نکات آگاهی خواهید یافت که با بررسی رویه فرش سجاده ای امکان آن میسر نیست از قبیل تعداد گره‌ها، نحوه تراکم و کوبیدگی پودها و همچنین یکنواختی طرح، شمارش دقیق گره‌ها در واحد سطح را به کمک ذره‌بینی که به یک قاب مدرج به واحدهای اندازه‌گیری (سانتی‌متر – اینچ) متصل شده است می‌توان انجام داد. با این وسیله تعداد گره‌ها را در عرض و طول یک قاب جداگانه بشمارید و در یکدیگر ضرب نمایید تا تعداد گره‌های موجود در واحد سطح فرش سجاده ای به دست آید. ولی در این کار نهایت دقت باید معمول شود چه اختلاف شمارش یک و یا دو گره نتایج بسیار غلطی را در محاسبه کلی ارائه خواهد داد. برای صحت بیشتر محاسبه بهتر است شمارش گره‌ها را در چند نقطه مختلف فرش سجاده ای انجام داده و معدل آنها را ملاک محاسبه قرار دهید (تراکم قسمت‌های پایین فرش سجاده ای معمولاً بیشتر از قسمت‌های بالایی آن است).در مورد بافت فرش سجاده ای توجه داشته باشید که پود فرش‌های سجاده ای یک پوده، هیچگاه به چشم نمی‌خورد و تنها در فرش‌های سجاده ای دو پوده و بیشتر است که بعضاً در پشت فرش امتداد پودها دیده می‌شوند و هرگاه ردیف‌های بافته شده بهتر کوبیده شده باشند پودها کمتر دیده می‌شوند.



6- فرش سجاده ای را در نور طبیعی ببینید و به رنگ آن و اطمینان از ثبوت رنگ‌های آن توجه کنید.
فرش سجاده ای را باید از زوایای مختلف و در نور طبیعی مورد مطالعه قرار داد. رنگ فر ش سجاده ای در سمت خواب آن تیره‌تر از رنگ آن درعکس خواب قالی است. در نتیجه خطوط طرح درجهت عکس خواب به نحو مشخص‌تری دیده می‌شود. همچنین باید رنگ فرش سجاده ای در تمام سطح آن یکنواخت باشد و مخصوصاً در فرش‌های سجاده ای کف ساده، دو رنگی و اختلالات رنگ دیده نشود. لازم است رنگ فرش سجاده ای به اندازه کافی غنی و کامل باشد و قسمت انتهایی پرز با رنگ سطح فرش سجاده ای، اختلاف نداشته باشد. چون این اختلاف نمودار آن است که فرش سجاده ای با رنگ‌های جوهری رنگ شده است. با مالیدن تکه پارچه مرطوب بر روی قسمت‌های رنگ‌دار مشکوک می‌توانید از ثبوت رنگ‌های فرش سجاده ای اطمینان حاصل کنید.



7- توجه کنید که فرش سجاده ای پوسیده یا رفو شده نباشد
میتوان با نگاه کردن به پشت فرش سجاده ای می توان متوجه شد که فرش رفو شده است یا خیر، قسمت‌های رفو شده معمولاً زبرتر و محکم‌تر از دیگر نقاط فرش سجاده ای است و با کمی دقت جای سوزن خوردگی را در آن می‌توان مشاهده کرده و همچنین هنگام تا کردن فرش سجاده ای در جاهای مشکوک به پوسیدگی صدای خفیف و مخصوص شکستگی احساس خواهد شد. در حین بررسی پرزهای فرش سجاده ای توجه کنید که ارتفاع پرز معیار ظرافت فرش سجاده ای نیست. برای کنترل کیفیت پرزهای فرش سجاده ای و چگونگی پرداخت آنها باید پرزها را با دست مالش داد. در قسمت‌های مختلف ارتفاع پرزها باید به یک اندازه بوده و اثر از تموج در آنها نباید باشد. یکی از دلایل نامنظم بودن پرزها علاوه بر پرداخت ناجور و نامنظم شستشوی خشن الیاف فرش سجاده ای است.



8- لازم است به طرح و اندازه فرش سجاده ای نیز توجه کرد
هنگام خرید فرش سجاده ای باید به اندازه‌های آن نیز توجه کرد. از چند سانتی‌متر اختلاف در ابعاد فرش سجاده ای در قسمت‌های بالا و پایین که اصولاً از مشخصات فرش دستباف می‌باشد می‌توان چشم‌پوشی کرد ولی بیش از این اندازه خصوصا در فرش سجاده ای یک عیب قالی به شمار می‌رود. با تا کردن فرش سجاده ای از قسمت میان و روی هم قرار دادن این دو قسمت می‌توان تقارن طرح را نسبت به محورهایی که از مرکز فرش سجاده ای می‌گذرند تشخیص داد. این عمل را می‌توان به وسیله متر و یا خط کش مدرج نیز انجام داد و فاصله جاهای مختلف فرش سجاده ای را نسبت به یکدیگر مورد سنجش قرار داد. تقارن رنگ نیز در اشکال بافته شده در فرش سجاده ای را مورد توجه قرار دهید و همچنین دقت کنید که موتیف‌ها و اشکال طرح در متن فرش سجاده ای ناتمام گذارده نشده باشد و هر خط و شاخه‌ای شکل و امتداد طبیعی خود را داشته باشد و ناگهان در میان طرح قطع و ناپدید نشده باشد.



9- به تضمین فرش سجاده ای از طرف فروشنده اهمیت دهید
فرش سجاده ای را از شرکت معتبر و با سابقه ی خوب خریداری کنید. برای از دست ندادن نقدینه خود و جلوگیری از گرفتاری‌های بعدی منطقی‌تر است حتی با قیمت‌های بالاتر فرش سجاده ای را از تجارت‌خانه‌های معتبر و با سابقه و شهرت خوب و یا از فروشندگان مجاز و سیار این مؤسسات خریداری کنید.

10- ضمانت نامه
حتما برگه خرید و ضمانت‌نامه‌، که حاوی تمام مشخصات فرش سجاده ای است را از فروشنده درخواست کنید. این مدارک در موقع خرید و فروش بعدی، سرقت، بیمه و حمل و نقل فرش بسیار مفید واقع خواهد شد.

کاربر گرامی لطفا جهت خرید کالا یا خدمات از پرداخت وجه به صورت غیر حضوری اجتناب نمائید.

قوانین و مقررات
ثبت آگهی رایگان