تماس با آگهی دهنده
سرویسکار مجاز استخر در فرمانیه
سرویسکار مجاز استخر در فرمانیه
سرویسکار مجاز استخر در فرمانیه

سرویسکار مجاز استخر در فرمانیه

تهران
DR POOL GROUP

گروه دکتر استخر
مشاوره ، بازدید ، کارشناسی
بازسازی ، نوسازی ، زیباسازی
عیب یابی ، سرویس دوره ای
کنترل ، تعمیر و نگهداری پروژه های :
پارک آبی ، آبدرمانی ، استخر ، سونا ، جکوزی در ایران

چهار کار مهم برای نگهداری جکوزی
برای اینکه بتوانید از جکوزی خود بیشترین لذت را ببرید، باید در نگهداری و تمیز نگه داشتن آب آن دقت بسیار زیادی به خرج دهید.

1- حفظ تعادل شیمیایی آب جکوزی
همواره به یاد داشته باشید که شرایط آب استخر با آب جکوزی متفاوت است. دمای آب جکوزی معمولاً در بازه 36 تا 40 درجه سانتیگراد قرار دارد و این در حالی است که دمای آب استخر، معمولاً در محدوده 24 تا 29 درجه سانتیگراد تنظیم می شود. همانطور که می دانید، دمای آب بالاتر، یعنی امکان و احتمال رشد و تکثیر بیشتر میکروارگانیسم ها مانند انواع باکتری و ویروس در آب. علاوه بر این، دمای بالای آب در جکوزی، باعث باز شدن بیشتر حفره های پوست بدن انسان شده و احتمال بروز بیماری های پوستی را برای شناگران افزایش می دهد.

کنترل PH آب جکوزی
مانند کلر، PH آب جکوزی را نیز هفته ای سه مرتبه و یا هر بار پیش از استفاده و پس از آن بوسیله تست کیت اندازه گیری PH اندازه گیری کنید. اگر این کار را منظم انجام دهید، از میزان تغییر PH و حتی کلر، پس از استفاده و خارج شدن 3 یا 4 نفر از جکوزی، تعجب خواهید کرد! میزان ایده آل PH آب جکوزی، بین 7.2 تا 7.6 است. عدد PH بالاتر و یا پایینتر از این مقادیر، می تواند باعث بروز مشکلاتی شود که در جدول زیر به برخی از آنها اشاره شده است:

برای کاهش PH آب جکوزی و یا افزایش آن، می توان از مواد شیمیایی مخصوص این کار، استفاده کرد.
توجه: پیش از اضافه کردن هرگونه ماده شیمیایی جهت کنترل PH آب جکوزی، می بایست ابتدا میزان “قلیائیت” آب اندازه گیری و تنظیم شود. دلیل این توصیه، در بخش زیر آورده شده است.

کنترل قلیائیت آب جکوزی
علیرغم اهمیت کنترل PH آب جکوزی، باید توجه داشت که کنترل قلیائیت آب جکوزی از آن هم مهمتر است. میزان قلیائیت آب، نشانگر میزان مقاومت آن در برابر تغییر PH است. میزان قلیائیت مناسب آب جکوزی، بین 80 تا 120 ppm است. البته باید توجه داشته باشید که مواد شیمیایی کاهش دهنده PH، باعث کاهش قلیائیت آب جکوزی هم خواهند شد. بالا و یا پائین تر بودن میزان قلیائیت آب نسبت به بازه ذکر شده، باعث بروز مشکلاتی خواهد شد که نمونه هایی از آنها در جدول زیر آورده شده است:

کنترل سختی آب جکوزی
میزان سختی کل آب جکوزی (یا سختی کلسیمی)، نشاندهنده میزان املاح و مواد معدنی موجود در آب، مخصوصاً کلسیم و منیزیم است. وجود میزان مشخصی از سختی در آب لازم است. زیرا آبی که میزان املاح در آن خیلی کم باشد، تمایل شدیدی به خورندگی مواد فلزی مانند مس، آلومینیوم و آهن خواهد داشت که نتیجه آن ایجاد خوردگی در سیستم لوله کشی و تجهیزات استخر می شود. میزان سختی قابل قبول در آب جکوزی، بین 150 تا 250 ppm می باشد. مانند سایر پارامترهای اشاره شده، بالاتر و یا پائین تر بودن سختی آب نسبت به میزان مشخص شده نیز باعث مشکلاتی از جمله موارد زیر می شود:

2- هر سه ماه ، جکوزی را تخلیه کنید.
یک برنامه زمانی منظم سه ماهه برای تخلیه آب جکوزی خود در نظر بگیرید. کافی است که چند ساعت یک روز تعطیل خود را در هر سه ماه به این کار اختصاص دهید. اما انجام منظم این کار، در بالا بردن کیفیت آب جکوزی بسیار مؤثر است. البته این پیشنهاد سه ماهه، بسته به سایر عوامل موجود مانند تعداد نفرات استفاده کننده از جکوزی، وضعیت فیلتر جکوزی و همینطور تعادل شیمیایی آب جکوزی می تواند تغییر کرده و مثلاً دو ماهه یا چهار ماهه باشد. اما به هر صورت، هر بازه زمانی را که انتخاب می کنید، سعی کنید حتماً به آن پایبند بوده و در انجام آن استمرار داشته باشید.

3- پیش از ورود به جکوزی، حتماً دوش بگیرید.
تمیز بودن بدن افرادی که وارد جکوزی می شوند، یک عامل بسیار مهم و تعیین کننده در نگهداری و کیفیت آب جکوزی است. بدن انسان پیش از دوش گرفتن، دارای مقدار زیادی چربی، آلودگی و مو است. ورود این مواد به جکوزی، بار زیادی را به فیلتر جکوزی وارد کرده و مصرف مواد ضدعفونی کننده را نیز افزایش می دهد. گرفتن یک دوش سریع پیش از وارد شدن به جکوزی، تا حد زیادی می تواند باعث جلوگیری از مشکلات فوق شود.

4- پس از استفاده از جکوزی، آن را شوک ضدعفونی دهید.
انجام این کار پس از هر بار استفاده از جکوزی، تأثیر بسیار مثبتی روی کیفیت آب جکوزی داشته و باعث کاهش بو و آلودگی ها می شود. پس از خروج از جکوزی، ابتدا PH آب جکوزی را اندازه گیری کنید. اگر PH آب جکوزی، بالاتر از 7.6 بود، ابتدا با اضافه کردن ماده شیمیایی کاهش دهنده PH، آن را تنظیم و بعد از ماده شوک ضدعفونی کننده استفاده کنید. شوک ضدعفونی در PH پایین، بهتر و مؤثرتر عمل خواهد کرد.

با ما تماس بگیرید

تلفکس : 02124521639 02143850311 02195118234
همراه : 09121978874 09130137157 09163661255

وبسایت WWW.NAQIBSAZEH.IR WWW.DRPOOL.IR
ایمیل INFO@DRPOOL.IR DRPOOL.IR@GMAIL.COM

مدیر گروه دکتر استخر : مهندس سید محسن نقیبیان
آدرس دفتر مرکزی : تهران ، میدان جمهوری ، برج اداری سهیل ، طبقه چهارم ، واحد 410

گروه دکتر استخر زیر مجموعه و دپارتمان خدمات گروه ساختمان و تاسیسات نقیب سازه : مجری مجاز استخر سونا جکوزی در ایران و کشورهای همجوار میباشد

کاربر گرامی لطفا جهت خرید کالا یا خدمات از پرداخت وجه به صورت غیر حضوری اجتناب نمائید.

قوانین و مقررات
ثبت آگهی رایگان